W konkursie wzięły udział dzieci z aż 10 łódzkich przedszkoli, a wystąpienia uczestników poprzedziło uroczyste powitanie dra Mateusza Szurka – adiunkta w Zakładzie Dialektologii Polskiej i Logopedii oraz Prezesa Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji Głosu – skierowane do przedszkolaków, rodziców, nauczycieli i logopedów. Dr Szurek podkreślał w nim, że najważniejszym wymiarem konkursu jest wzmacnianie dziecięcej pewności w mówieniu i budowanie radości z posługiwania się żywym słowem.
Wydarzenie stało się przestrzenią, w której dzieci zaprezentowały efekty logopedycznego treningu i pracy nad piękną, świadomą wymową. Ich recytacje oceniało jury złożone ze specjalistów, kierując się nie tylko kryteriami artystycznymi, ale przede wszystkim uważnością na wyrazistość mowy i dziecięcą odwagę sceniczną.
Konkurs łączy potencjał akademickiej logopedii z praktyką edukacyjną, realnie wspierając lokalną społeczność i rozwijając międzyinstytucjonalne partnerstwa na rzecz dziecięcej mowy i komunikacji.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom – małym głosom o wielkich talentach! Dziękujemy rodzicom, nauczycielom i terapeutom za wspólne budowanie społeczności, w której dziecięcy głos jest słyszany, rozwijany i doceniany
– podsumowuje dr Mateusz Szurek.
Organizatorami wydarzenia byli Polskie Towarzystwo Rehabilitacji Głosu, Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii UŁ oraz Studencko-Doktoranckie Logopedyczne Koło Naukowe UŁ. Konkurs został zrealizowany dzięki współpracy z łódzkimi przedszkolami integracyjnymi: Przedszkolem Miejskim nr 109 z Oddziałami Integracyjnymi w Łodzi oraz Przedszkolem Miejskim nr 36 Integracyjnym w Łodzi. Wydarzenie wsparli również partnerzy z lokalnego otoczenia społeczno-gospodarczego.
