 
 1993r. – tytuł magistra filologii polskiej uzyskany w Uniwersytecie Łódzkim na podstawie pracy Słowotwórstwo rzeczowników w gwarze Krzyżanowa koło Piotrkow Trybunalskiego .
2005r. – stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa nadany uchwałą Rady Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego na podstawie rozprawy Budowa słowotwórcza rzeczowników w gwarach Krzyżanowa, Rękoraja i Tomawy koło Piotrkowa Trybunalskiego .
Od września 1993 r. do 1995 r. zatrudniona w Uniwersytecie Łódzkim w Katedrze Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej na Wydziale Nauk o Wychowaniu
Od 1996 r. zatrudniona w Uniwersytecie Łódzkim w Zakładzie Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej, Wydział Filologiczny.
Od 1995r. do 1999 r. zatrudniona w Szkole Podstawowej Nr 40 jako nauczyciel języka polskiego i wychowawca.
Jestem członkiem Łódzkiego Towarzystwa Naukowego i Komisji Dialektologicznej Komitetu Językoznawstwa PAN.
W Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Filologicznym prowadzę zajęcia dydaktyczne mające na celu przygotowanie studentów specjalizacji nauczycielskiej do pracy w szkole na wszystkich poziomach edukacyjnych. W ramach studiów I-go stopnia studenci zdobywają wiedzę niezbędną do podjęcia pracy w szkołach podstawowych, studenci studiów II-go stopnia dopełniają ją informacjami, kompetencjami umożliwiającymi podjęcie pracy w szkołach ponadpodstawowych. Ćwiczenia prowadzone są w zakresie: kształcenia sprawności językowej, kształcenia literackiego oraz kontekstów edukacji polonistycznej. Wiedza weryfikowana jest w czasie praktyk śródrocznych i ciągłych w ramach współpracy z placówkami edukacyjnymi. W ramach przygotowania studentów do zawodu moje działania dotyczą zagadnień związanych głównie z:
e) kwestiami edukacji humanistycznej a ujęciem antropocentrycznym: historią / teorią /projektowaniem/praktyką w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych (tu m.in. badaniem programów, podręczników, dokumentów programowych i publikacji metodycznych pod kątem stosowanych w nich strategii dydaktycznych itp.),
f) diagnozowaniem, analizą i opisem zjawisk, mających wpływ na proces edukacji kulturowo-literackiej ze szczególnym uwzględnieniem badań nad miejscem, rolą, odbiorem tekstów kultury w szkole oraz dydaktycznych strategii organizowania dialogu ucznia z tradycją kulturową na lekcjach języka polskiego,
g) interpretacją dzieła malarskiego i dzieła literackiego; dzieło malarskie/literackie jako tekst główny i jako kontekst w kształceniu humanistycznym,
h) wychowanie przez sztukę i dla sztuki,
i) edukacja teatralną.
Wprowadzana w toku zajęć wiedza poszerzana jest i doskonalona nie tylko w czasie odbywanych przez studentów praktyk szkolnych pod moja opieką, ale także w wyniku dodatkowo podejmowanych działań, do których należą m.in. współpraca z Bałuckim Ośrodkiem Kultury „RONDO” w Łodzi (koordynator współpracy). Od 2010 roku brałam udział w corocznych Ogólnopolskich Przeglądach Teatrów Dziecięcych i Młodzieżowych „Dziatwa”, w czasie których studenci naszej specjalizacji, jak i studenci logopedii, w ramach prowadzonych przeze mnie na tym kierunku warsztatów terapii zajęciowej, uczestniczyli i prowadzili zajęcia warsztatowe dotyczące edukacji teatralnej. Studenci studiów logopedycznych poznali możliwości wykorzystania strategii teatralnych w terapii logopedycznej. Braliśmy także udział w proponowanych wystąpieniach i odczytach naukowych tematycznie powiązanych z wiodącymi hasłami przeglądów. Współorganizowaliśmy spotkania propagujące wśród społeczności lokalnej wiedzę o regionach Polski, regionie/najbliższym środowisku - udział w projekcie z zakresu edukacji regionalnej maj-listopad 2017r. „Bałuckie Światy–w Poszukiwaniu Tożsamości” (projekt dofinansowany ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu Patriotyzm Jutra 2017). To wieloelementowe, interdyscyplinarne przedsięwzięcie edukacyjne było realizowane w przestrzeni miejskiej dzielnicy Bałuty. Składało się na nie wiele atrakcyjnych wydarzeń skierowanych do dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów, m.in. gra uliczna „ Poznaj Bałuty”, cykl spacerów fotograficznych "Miasto Obiektywnie", spotkania z folklorem miejskim Łodzi, cykl spotkań „Historia bałuckich kamienic". Moim celem jest przede wszystkim zachęcenie przyszłych nauczycieli do podjęcia działań w ramach edukacji regionalnej, a także do podjęcia współpracy z lokalną społecznością poprzez poznanie jej historii, stylu życia, potrzeb przedstawicieli różnych pokoleń. Ma to stać się także przyczynkiem do świadomego i odpowiedzialnego postępowania dydaktycznego w ramach edukacji ku i dla starości.
DYŻURY CYKLICZNE
PONIEDZIAŁEK
13:30 - 14:30
Proszę o wcześniejsze umówienie spotkania
Pomorska 171/173 pokój: 3.77 90-236 Łódź
Instytut Filologii Polskiej i Logopedii
 Uniwersytetu Łódzkiego
ul. Pomorska 171/173
 90-236 Łódź
polonistyka@uni.lodz.pl
 tel: 42 665 52 14