- Uniwersytet Łódzki
- Wydział Filologiczny
- Instytut Filologii Polskiej i Logopedii
- Analizy Wyników Ankiet Studenckich
Analizy Wyników Ankiet Studenckich
PODSUMOWANIE WYNIKÓW ANKIETY DLA III roku LOGOPEDII Z AUDIOLOGIĄ 2024/2025
W ankiecie wzięło udział 17 osób.
Zdecydowana większość studentów (67%) jest zadowolona z wyboru kierunku studiów, 28 % raczej nie lub wcale, zaś 5% nie ma zdania.
Prawie 83% studentów ocenia tematykę prowadzonych zajęć zdecydowanie dobrze lub dobrze, 11% źle, a 6% nie ma zdania. Poziom trudności zajęć został oceniony bardzo wysoko lub wysoko przez 83 % studentów, 11 % oceniło go źle, a 6% nie ma zdania. Wymagany nakład pracy oceniono bardzo dobrze lub dobrze (82%), tylko niektórzy uznali go za zdecydowanie zły (12%), 6% nie ma zdania. Sprawdzanie wiedzy studentów odbywa się na poziomie bardzo dobrym lub dobrym (88%), natomiast 6% uważa, że przebiega ono niewłaściwie, 6% nie ma zdania.
Kompetencje kadry prowadzącej zajęcia oceniono następująco:
- wiedza: 77% studentów uważa, że kadra dydaktyczna ma zdecydowanie wysoką lub wysoką wiedzę, a 23 % nie ma zdania,
- umiejętności dydaktyczne: 60% kadry ma bardzo dobre lub dobre umiejętności dydaktyczne, według 5% studentów raczej niskie, a 35 % nie ma zdania,
- interakcje ze studentami: 70% studentów ocenia je bardzo wysoko lub wysoko, 35% nie ma zdania, a 5% uważa, że są niskie,
- sumienność pracy: według 60% studentów kadra wypełnia swoje obowiązki bardzo dobrze lub dobrze, 30% nie ma zdania, a 10% ocenia zaangażowanie kadry bardzo nisko.
Prawie 94% studentów bardzo dobrze lub dobrze oceniło organizację studiów na Wydziale Filologicznym, tylko 6% wykazuje niezadowolenie. Niemal 71% studentów jest bardzo zadowolonych lub zadowolonych z pracy dziekanatu, a 29% ocenią ją raczej źle. Działalność biblioteki WF została oceniona bardzo dobrze lub dobrze przez 94% studentów, tylko 6% ocenia ją raczej źle. Identycznie została oceniona działalność biblioteki UŁ.
Zdecydowana większość studentów logopedii z audiologią nie podejmowała pracy w czasie studiów (71%), tylko 19% pracowało przez dłuższy czas.
Zdaniem 53% studentów wybrane przez nich studia dają szansę znalezienia pracy, 41% nie ma jeszcze zdania, natomiast 6% uważa, że po zakończonych studiach nie odnajdzie się na rynku pracy.
Podejmowane przez studentów praktyki na kierunku logopedia z audiologią według 53% spełniają ich oczekiwania, 41% uważa, że nie, zaś 6% nie ma zdania.
Niemal 94% studentów zamierza kontynuować studia na II stopniu, w Łodzi lub w Warszawie, 82% chce polecić ten kierunek studiów innym.
Studenci raczej dobrze oceniają wsparcie w procesie uczenia się:
- uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb studentów pozytywnie ocenia 65% z nich, 29% raczej źle, a 6% zdecydowanie źle,
- z pobudzania rozwoju naukowego i społecznego zadowolonych jest 60% studentów, 29% ocenia ten proces źle, a 12% bardzo źle,
- dostępność kadry dydaktycznej jest oceniana korzystnie przez 77% studentów, przez 18% raczej źle, a przez 5 % bardzo źle,
- niemal 60% kadry dydaktycznej motywuje studentów do osiągania bardzo dobrych wyników.
Podczas studiów 12% studentów doświadczyła dyskryminacji ze względu na płeć/tożsamość płciową.
Największe zalety studiowania na Wydziale Filologicznym według studentów logopedii z audiologią to: przyjemna atmosfera, praca dziekanatu i punkt z kawą. Wady wskazane przez zainteresowanych to: porozrzucane zajęcia w planie zajęć (po jednych zajęciach dziennie przed obroną), brak planu zajęć w aplikacji USOS, szukanie praktyk na własną rękę.
PODSUMOWANIE WYNIKÓW ANKIETY DLA I roku LOGOPEDII Z AUDIOLOGIĄ 2024/2025
W ankiecie wzięło udział 37 osób.
Studenci I roku logopedii z audiologią to w większości absolwenci z Łodzi (32%) i woj. łódzkiego (41%), tylko 27% pochodzi spoza województwa.
Przy wyborze studiów studenci kierowali się przede wszystkim: zainteresowaniami (26%), możliwościami uzyskania pracy po studiach (23%), opiniami znajomych i rodziców (11%) oraz lokalizacją uczelni. Mniejszy wpływ miał tu prestiż kierunku (7%), oferta zajęć na UŁ (7%) i inne.
Wiedzę na temat kierunku logopedia z audiologią studenci czerpali głównie ze stron UŁ (19%) oraz stron WF (16%), sugerowali się także rozmowami z nauczycielami, rodzicami i znajomymi (14%), przeglądali Fb i Instagrama (8%), a niektórzy informator dla maturzystów (4%) i inne.
Większość studentów pozostaje tylko na jednym kierunku (31os.), zaś 6 studiuje również drugi kierunek.
Niemal 97% studentów zostało zapoznanych z programem studiów, zaś 3% twierdzi, że nigdy go nie widziało.
Studenci pozytywnie ocenili zajęcia w 1 semestrze. Tematyka zajęć została określona jako bardzo dobra (32%) lub dobra (68%). Poziom trudności zdecydowanie dobrze oceniło (27%) studentów, dobrze (62%), 8% nie ma zdania, a dla pozostałych 3% jest on raczej zły. Wymagany od studenta nakład pracy przez większość oceniany jest jak bardzo wysoki (27%) lub wysoki (65%), 3% nie ma zdania, zaś 5% uznaje go za zdecydowanie niski. Sprawdzanie wiedzy jest oceniane na bardzo dobrym poziomie (30%) lub dobrym (62%), 3% nie ma zdania, a 5% uważa go za zły.
Ponad 80% studentów ocenia bardzo dobrze (11%) lub dobrze (70%) organizację zajęć na Wydziale. Dla 14% jest ona zła lub bardzo zła (5%). 78% studentów uzyskało wiedzę wstępną dotyczącą organizacji studiów, zaś 22% twierdzi, że nie było takich informacji. Ponadto 95% studentów zna swojego opiekuna roku i ocenia jego pracę bardzo dobrze lub dobrze.
Niemal 70% studentów jest zdania, że gdyby mogli, ponownie wybraliby ten kierunek, a 30% uważa, że raczej tak.
Studenci najbardziej są zainteresowani uczestnictwem w: kołach naukowych – ponad 80%, konferencjach studenckich – 78% oraz klubach dyskusyjnych – 70%.
Obecny program studiów spełnia oczekiwania 97% studentów.
Studenci raczej dobrze oceniają wsparcie w procesie uczenia się:
- uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb studentów pozytywnie ocenia 95% z nich, 5% raczej źle,
- z pobudzania rozwoju naukowego i społecznego zadowolonych jest 97% studentów, 3% ocenia ten proces źle,
- dostępność kadry dydaktycznej jest oceniana korzystnie przez 97% studentów, przez 3% raczej źle,
- niemal 97% kadry dydaktycznej motywuje studentów do osiągania bardzo dobrych wyników.
Podczas studiów 3% studentów doświadczyła dyskryminacji ze względu na orientację seksualną.
Największe zalety studiowania na Wydziale Filologicznym według studentów logopedii z audiologią to: przyszłościowy kierunek, możliwość rozwoju osobistego, ciekawy program studiów. Wady wskazane przez zainteresowanych to: stres.
